Jump to content

Telebim. Widok z kamery w realnym czasie.


Recommended Posts

Witam. Jak, że jestem początkującym 'programistą' w języku LUA na wstępie pragnę powitać całą społeczność programistów.

Chciałbym prosić o nakierowanie w jaki sposób mogę uzyskać następujący efekt:

  • Wyświetlenie obrazu na np. billboardzie w wcześniej ustawionej kamery na jakiś punkt
  • Ewentualne zmiany ww. punktu w jakichś odstępach czasowych

Czy użycie niżej podanych funkcji będzie w stanie coś takiego zrobić?

dxCreateScreenSource 

DxDrawImage 

fadeCamera 

setCameraTarget 

Proszę o nakierowanie mnie w jaki sposób to zrobić, ponieważ nie mam żadnego pomysłu.

Z góry dzięki. :)

Link to comment

Obecnie jedyna możliwość to zmiana kamery (setCameraMatrix / element kamery) i dopiero wtedy pobranie obrazu za pomocą dxUpdateScreenSource.

Możesz w jednej klatce przestawić kamerę, pobrać obraz i narysować poprzedni obraz. W drugiej robisz analogicznie dla miejsca, w którym stoi ped. Wtedy oba obrazy będą równie płynne i 'stracisz' połowę klatek.

Myślę, że jeśli chodzi o telebim to lepszym wyjściem było by pobieranie obrazu co jakiś czas.

Link to comment

Jeśli nie do końca wiesz jak zrobić to co pisze lopezloo to możesz sprawdzić mój stary projekt:

viewtopic.php?f=108&t=35931

Jeśli chcesz to możesz wykorzystać fragmenty mojego kodu, ale zapoznaj się z listą efektów ubocznych (problem z zablokowaną kamerą na 100% da się rozwiązać, ale nie do końca wiem jak...)

Po za tym musisz wiedzieć że w grach fizyka jest tylko tam gdzie jest kamera, więc jeśli awatar jest np. w LS a ty odczepisz od niego kamerę i przeniesiesz ją do SF to awatar zapadnie się pod ziemię...

Dodatkowo funcje takie jak dxCreateScreenSource mogą nie działać na starych kartach graficznych.

Jeśli chodzi o przeniesienie obrazu na bilbord to prawdopodobnie (sam tego nigdy nie robiłem, więc to może być bzdura) musisz użyć tych funkcji:

  
dxCreateScreenSource