Jump to content

Hoe leer je scripten?


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

als je nog altijd hulp zoekt moet je op google eens lua scripting tutorial opzoeken zo heb ik het ook gedaan en dan kan je proberen zelf scripts te maken uiteindelijk kan je dan al vrij veel om te beginnen daarna heb ik een voledig script voor teams en teams te joinen gemaakt zodat je skin wisseld je wapens krijgt enz. ook heb ik een pay en spray en een gate system. dus probeer gewoon wat en doe als er problemen zijn ingame /debug script hier zal je problemen kunnen zien zoals je bijvoorbeeld ergens een spatie ofzo nodig hebt, Als je dan nog problemen hebt post je script dan in het algemene scripting forum hier zullen ze je waarschijnlijk wel helpen.

Link to comment
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
ICT opleiding volgen?

Daar leren ze als goed is geen lua. Dus nee, voornamelijk zelfstudie.

Sorry om de droom te verknallen, op een ICT opleiding leer je geen programmeertaal. Je leert documentatie maken ivm nieuwe projecten ( advies rapport, oriëntatie, definitie, plan van aanpak, functioneel ontwerp, technisch ontwerp ). Als je echt wilt leren programmeren / scripten; Ga het zelf leren, blijf van die scheve opleidingen alsjeblieft af. Ik heb de zelfde stomme fout gemaakt en heb 4 jaar van mijn leven weggegooid...

of je begint met het bestuderen van eenvoudige voorbeelden waarbij je dan onduidelijkheden gaat opzoeken op de wiki.

Dit is gewoon het beste om mee te beginnen.

Link to comment
  • 2 weeks later...
ICT opleiding volgen?

Daar leren ze als goed is geen lua. Dus nee, voornamelijk zelfstudie.

Sorry om de droom te verknallen, op een ICT opleiding leer je geen programmeertaal. Je leert documentatie maken ivm nieuwe projecten ( advies rapport, oriëntatie, definitie, plan van aanpak, functioneel ontwerp, technisch ontwerp ). Als je echt wilt leren programmeren / scripten; Ga het zelf leren, blijf van die scheve opleidingen alsjeblieft af. Ik heb de zelfde stomme fout gemaakt en heb 4 jaar van mijn leven weggegooid...

of je begint met het bestuderen van eenvoudige voorbeelden waarbij je dan onduidelijkheden gaat opzoeken op de wiki.

Dit is gewoon het beste om mee te beginnen.

Dan heb je volgens mij de verkeerde school gevonden, ik kan kiezen waarin ik verder wil gaan, in netwerkbeheerder of AO (Applicatie ontwikkelaar). Ik zit ATM in de eerst jaar, dus ik heb niet volle uren waarbij ik programmeren leer (voornamelijk leer ik nu javascript, html, css, php).

Lua leer je niet zo zeer op school omdat er geen serieuze vraag is naar mensen die Lua kennen.

Ik begon ong. 3 jaar geleden met simpele codes aan te passen en te begrijpen wat het deed, je moet gewoon even gezond verstand gebruiken en weten hoe een code nou precies inelkaar zit, wat gebeurt er als ik dit invoer, wat gebeurt er als ik dat invoer. En als je ergens niet uitkomt kan je altijd hier op de forums terecht voor hulp.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...