Jump to content

[AJUDA] Lugares do GTA que são apenas um objeto


Recommended Posts

Opa, criei este tópico para tirar uma antiga dúvida minha!

Eu gostaria de saber como eu faço a tal modelagem para mim recortar uma porta ou janela. Tipo, eu tenho e não separei ele em partes (ou seja, ele seria apenas 1 prédio todo grudado se tirar 1 tira tudo), e gostaria de saber como eu faço para desgrudar isso, conseguir abrir o interior, já tentei com Sketchup mas não sou muito experiente.

Quem puder me ajudar agradeço!

Link to comment
  • Administrators

I think you could try using 3ds Max and import the DFF there. Removing geometry is very easy. In many cases you just have to delete a selection of polygons. In other cases the doors share same polygon as the wall. In which case you would want to use cut modifiers such as booleans, but be careful with boolean operations as they can damage the topology quite easily, especially with geometry that is uneven, or has triangles instead of quads. You'll only need basic knowledge of the program to perform the above actions, so try yourself out with it and see how it goes.

I'm moving this to Portuguese language board @oFirezy

  • Like 1
Link to comment
  • Other Languages Moderators

É fácil fazer isso com um programa de modelagem 3D, como o 3DS Max e o Blender.

Mas você ainda terá que gerar a nova colisão desse prédio, caso contrário o jogador não vai conseguir passar pelo buraco da porta pois a colisão do prédio ainda é com a porta fechada.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...